Nasz zespół podjął się zadania oszacowania możliwości oraz kosztów naprawy falownika zamontowanego w elektrycznym zespole trakcyjnym tzw. EZT (potocznie szynobus, pociąg osobowy) Falownik wyprodukowany przez hiszpańską firmę INGETEAM z produktami, której mieliśmy już styczność w przemyśle morskim (przetwornice napięć na okręcie). Naprawa falownika ze względu na stopień zaawansowania urządzenia to proces bardzo trudny i można rozróżnić dwie podstawowe zakresy usterka elektroniki sterującej – usterki w układzie logicznym lub uszkodzona część siłowa. W opisywanym przypadku w celu oszacowania zakresu uszkodzeń konieczny był demontaż falownika przy użyciu suwnicy oraz dokładne oględziny i pomiary w dogodnych warunkach. Analiza uszkodzeń wskazywała na eksplozję w części siłowej m.in.: rozerwany tranzystory IGBT firmy ABB, stopione radiatory, busbary jednak przeszkodą, która uniemożliwiła naprawę okazały się rozerwane podczas eksplozji tranzystorów drivery, które były autorskim produktem INGETEAM.